Home / Nutriție și Sănătate / Alimentele şi stările de anxietate

Alimentele şi stările de anxietate

Alimentele şi stările de anxietate

Alimentele şi stările de anxietate

Sunt multe alimente care agravează stările de anxietate şi este indicat să le eviţi. Nu este obligatoriu să îţi schimbi radical dieta, dar este important să excluzi aceste alimente. Este important, de asemenea, să incluzi anumite alimente care îţi vor ameliona stările de anxietate.
Majoritatea oamenilor se simt anxioși într-o situație dificilă. Însă cei cu tulburări de anxietate se confruntă cu îngrijorare și teamă. Acest lucru poate fi copleșitor și poate afecta viața lor de zi cu zi. Anxietatea este răspunsul natural al organismului la pericol. Este ca o alarmă care se activează atunci când te simți amenințat, sub presiune sau te afli într-o situație stresantă. În mod moderat, anxietatea te poate ajuta să rămâi alertă și concentrată. Atunci când anxietatea este constantă sau copleșitoare, ea poate afecta relațiile tale, locul de muncă și alte activități zilnice.
Simptomele de anxietate nu sunt doar emoționale. Anxietatea este mai mult decât un sentiment, iar anxietatea cronică îţi poate afecta sănătatea.

Unele dintre efectele secundare ale anxietății includ:

  • Probleme de digestie sau amețeli
  • Urinări frecvente sau diaree
  • Dificultăți de respirație
  • Tremurări și șocuri
  • Tensiune musculară
  • Dureri de cap
  • Oboseală
  • Insomnie

Menținerea unei alimentații sănătoase este importantă în multe aspecte ale vieții. Aceasta te poate ajuta să îţi menți o greutate corporală optimă, corpul sănătos și puternic. Controlarea anxietății poate fi dificilă, însă o alimentaţie sănătoasă poate face diferența între schimbările de dispoziție anxioase și emoțiile stabile.

Alimente care agravează anxietatea

Alimente cu conţinut ridicat de zahăr
Alimentele bogate în zahăr duc la o creştere bruscă de energie în organism. Un nivel mare de zahăr în sânge poate crește anxietate. Numeroase cercetări au demonstrate faptul că, consumul excesiv de zahăr poate duce la depresie.
Cofeina
Este o plăcere să îţi începi dimineaţa cu o ceașcă de cafea, dar excesul poate provoca anxietate. Limitează cantitatea de cafea, ceaiul negru și orice altă sursă de cafeină dacă suferi de anxietate.
Făină procesată și rafinată
Făina procesată și rafinată se comportă ca zahărul în organism. Determină fluctuații ale zahărului din sânge ducând la schimbări de dispoziție.
Alcoolul
Alcoolul îți pune corpul într-o stare de anxietate, făcând mai dificilă gestionarea stresului. Deşi majoritatea crede că este un tranchilizant, acest efect este doar temporar. După ce îţi revii, te simţi mai anxios decât înainte să bei.

Alimente care ameliorează anxietatea

Există câteva alimente care îţi calmează stresul. Dacă simţi că ai stări de anxietate zilnic şi nu poţi să te calmezi, consumă mai multe fructe şi legume proaspete. Acestea sunt pline de vitamine, minerale, fibre.
Calciu
Calciul poate relaxa corpul și reduce stările de anxietate. Surse de calciu conţin: legumele verzi, broccoli, migdale, semințe de susan, semințe de chia și suc de portocale. Consumul de alimente bogate în calciu înainte de culcare poate contribui la a avea un somn mai liniștit.
Magneziu
Alimente bogate în magneziu sunt: spanac, migdale, fasole neagră, avocado, smochine, ciocolată neagră și banane.  Pot ajuta la calmarea nervilor. Magneziul hrănește sistemul nervos și ajută la prevenirea anxietății, a fricii, a nervozității, a agitației și a iritabilității.
Vitamina B
Vitamina B este excelentă pentru stabilizarea și reglarea stării de spirit. Adaugă legume cu frunze verzi, linte, migdale și nuci pecan la dieta ta. Vitamina B6 se găsește în banane, cartofi și legume verzi cu frunze. Niacina sau vitamina B3 ajută funcția nervoasă, și se găseşte în legume și arahide.
Acizi grași omega-3
Alimentele care conțin acizi grași omega-3 pot ajuta la reducerea inflamației în organism. Stabilizează starea de spirit și reglează funcția creierului. Semințe de in, nuci, boabe de soia, tofu, varză bruxelles și conopida conţin acizi grași Omega-3.

Anxietatea poate fi dificil de gestionat, dar există întotdeauna o cale. A depăşi stările anxioase va fi foarte greu dacă nu îţi îmbunătăţeşti dieta.
Dacă faci schimbări în alimentaţia ta vei reuşi să depaşesti anxietatea şi să îţi stabilizezi stările emoţionale. Vei avea mai putine gânduri şi frământări şi vei fi mai puternică şi rezistentă. Schimbarea dietei nu îţi va îmbunatati doar stările anxioase. O alimentaţie sănătoasă îţi va întări sistemul imunitar dar şi starea psihică.

Iti recomandam si:

Consumul de sare benefic pentru organism

Consumul de sare benefic pentru organism Vă amintiţi expresia: „Ca sarea în bucate” ? Deseori …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *